субота, 12. новембар 2016.

Gurđijevi sveti plesovi

  
Gurđijevi sveti plesovi

  Gurđijev je rođen 1887. u Aleksandropolju blizu rusko-persijske granice, od oca Grka i majke Jermenke. Njegov otac je bio ašok, narodni pripovedač, nastavljač kontinuiteta pripovedanja epa o Gilgamešu i drugih priča iz starine. Rastao je u uslovima ohrabrujućim za studije u oblasti interesovanja koja su se u njemu razvijala. Napustio je kuću još dok je bio veoma mlad i nije se vraćao 20 godina. Za to vreme putovao je   Azijom, Evropom i Afrikom u potrazi za ezoteričnim znanjima.    U knjizi "Susreti sa izuzetnim ljudima", koju ne treba shvatiti samo kao njegovu autobiografiju, mada njen narativni sloj govori upravo o ovom njegovom periodu života, on preko parabola, metafora i simbola iznosi sistem koji se može dešifrovati pažljivim dekodiranjem. U tom periodu boravio je na Tibetu, u Centralnoj Aziji, u Indiji, Arabiji i na Bliskom istoku, u Egiptu i verovatno drugim delovima Afrike. Sretao se sa fakirima, dervišima, proučavao hipnozu i jogu. U Moskvi je 1912. osnovao grupu koja je radila po njegovom sistemu, ali zbog oktobarskog prevrata su on i još neki učenici napustili Moskvu i bili prinuđeni da preduzimaju mnoga putovanja. Tiflis, Konstantinopolj, Nemačka, Pariz u koji stiže krajem 1922. Najintezivniji deo njegovog rada se odvijao u Francuskoj, u zamku Prijer u Fontemblou. Umro je u Parizu 1949. U međuvremenu je odlazio u Ameriku i u London gde je demostrirao svoje tehnike.  


  Georgije Ivanovič Gurđijev (George Ivanovitch Gurdjieff) ostavio nam je u nasleđe jedinstvenu raznolikost.
  Napisao je tri knjige u saradnji sa svojim učenikom Tomasom De Hartmanom (Thomas De Hartmann) Ruskim veoma poznatim  kompozitorom koji je početkom dvadesetog veka komponovao preko dvesto muzičkih kompozicija, a kasnije  stvorio očaravajuću osnovu od nekih dvestopedeset plesnih igara I fizičkih vežbi pod nazivom “Pokreti”
  Želeći da ostane zapamćen kao učitelj plesa.
  Za mnoge prvi utisak Pokreta biće otvoreno predstavljanje nečega što još nije viđeno, ni nalik bilo čemu što im je poznato u svetu plesa.
  Oni koji su vežbali Pokrete često ih nazivaju „ Svetim plesovima “ zbog njihovog izuzetnog uticaja na psihičko stanje I širenje svesti.
   Svaka forma, svaki pokret, svako kretanje u njima ima određen značaj koji sa sobom nosi posebnu emociju koja nije deo ovog sveta već nečeg drugog. Pomoću njih se uspostavlja odnos sa Onim odozgo, sa Onim što je za nas Sveto, a koje ne poznajemo jer mu se nismo dovoljno otvorili.


   Pokreti u Gurdjijevljevom učenju su  nešto uzvišeno. Oni nisu samo vežba za uspostavljanje svesnosti već jedan uzvišen čin sa svim elementima drame kroz molitvu sve do razrešenja iskonske potrebe za spoznajom i smislom života. Da, takav je Ples.
   Sveta Molitva i odnos sa Bogom, Božanskom Majkom.

  Sličan odnos ponekad može da se doživi u sjedinjenju muškarca i žene.          
  U odnosu  bez požude, i bez ijedne mrvice strasti. U odnosu kroz čistu ljubav, davanje bez očekivanja, nežne dodire, bezbrižnost, saosećanje i razumevanje, ostvaruje se smisao, služenje  i radost  života. U njemu se gube granice i dvoje postaju jedno, sjedinjeni u Veličanstvu. Sjedinjeni kroz predaju.

  Oni koji rade pokrete znaju da postoji mogućnost da se ta veza ostvari, ali je za to potrebno i nešto više.

  Iako plesač ili plesačica ulaže ogroman napor da poveže sve centre i misli da je sve u njihovim rukama treba da zna da ne zavisi sve samo od njih.

  Jedina prepreka koja stoji na putu izmedju plesača ili plesačice i te druge dimenzije je um koji treba da se ostavi po strani, i da sve ono što je u plesaču, nestane.


  Plesovi ~ Meditacija u pokretu
Jedinstvo svesti i prostora direktno se doživljava pri izvođenju plesova, za to su posebno dizajnirani sveti plesovi u drevnim sufijskim manastirima i školama ezoteričnog znanja koje je na Zapad doneo  Georgije Ivanovič Gurđijev.
  Osnovna zakonitost na kojima se zasnivaju ti plesovi  leži u činjenici da telo uslovljava dušu na razne načine, a pre svega mehaničkim kretanjem i ponavljanjem pokreta i ponašanja. Ti mehanički obrasci se vremenom nakupljaju i izražavaju u vidu navika u fizičkim, emocionalnim i mentalnim postupcima i reakcijama. Mehaničko kretanje tela prisiljava na slično mehaničko delovanje emocija i uma.
  Sveti plesovi su dizajnirani tako da razbijaju mehaničnost  tela, emocija i uma i na taj način oslobađaju sputanu energiju i energetske centre, čakre.   Time oslobađaju i sputanu svest  duše.
  Da bi se to postiglo plesovi se sastoje od pokreta koje čovek nikada spontano ne čini, koje je zato teško prvi put učiniti (kao npr. istovremeno jednom rukom okretati a drugom lupkati), oni su tako složeni da se mogu izvoditi samo sa punom svešću plesača na sopstveno telo, na disanje, i na prostor oko sebe i na usklađenost na druge plesače.




  Prenošenje Plesova

  Prenošenje Plesova. To nas suočava sa pitanjem - Šta su to Plesovi? Jer nam sam odgovor na ovo pitanje objašnjava šta je to što treba se saopšti.  Svaki čovek će dati drugačiji odgovor na ovo pitanje, i to moramo imati na umu dok se upuštamo u ovo kompleksno područje.
  Za one koji žive u svetu spoljašnjih formi neće biti problema. Ples je pokret, neki oblik gimnastike. Pomalo misteriozan jer nema puno ljudi koji ga znaju, ali mu to ide na ruku kada ga treba ponuditi kao proizvod u današnjem „Supermarketu za lični razvoj“. Oni u potrazi za smislom iza nemilosrdnog zida pojavnosti pokreta, razumeju poteškoće prenošenja i primanja Pokreta. 

  Pomažu da se približimo Bogu. Svi Gurđijevi plesovi su molitve I deluju kao lek na dušu.



Нема коментара:

Постави коментар